Silence
(bogsider, 15 rammer á 43x33)
Bogens hovedrolleindehaver er normalt teksten, men hvad er det for en stilhed, der møder os, når vi slår omslaget til side og ser forsats og bogblok for første gang? Hvad ligger der i de tomme indledende papirarks næsten umærkelige henvendelse til os? Hvor vi i bedste fald kun er i besiddelse af en titel og en påvirkelig forventning? Ved at fjerne bogstaverne fra bogsider og sætte forsatser i ramme har jeg søgt at genskabe stilheden fra bøgernes første tomme sider, at bortradere fortællingen og symbolerne for at se, om litteraturen kan tænkes også at husere under det semantiske niveau – ligesom Robert Rauschenberg med hans udviskning af en de Kooning-tegning eller John Cage med sit musikstykke 4’33 med fire minutter og treogtredive sekunders stilhed forsøgte at gøre betragteren og lytteren til dem, der fyldte de opstillede rammer med indhold. Rammerne har været udstillet hos Charlotte Fogh Gallery i 2015 i forbindelse med Anders Bonnesens udstilling "Words are the Clothes Thoughts Wear".
FORSATSER
Illuminated Poems
Hændelser fra den umiddelbare uvirkelighed
Verden finnes ikke på kartet
Kun stemmen bliver tilbage
Eftersøgningen
Där anteckningarna sluter
RADERINGER
Hemmelighedstilstanden, 11 pkt. Palatino
Intethedens grimasser, 10,5 pkt. Garamond
Le degré zeró de l’écriture, 12 pkt. Baskerville
Silence, 11/12 pkt. Linotype Aldus
Noveller og tekster for intet, 11 pkt. Intertype Garamond
Det verdiløse, 10,5/15 pkt. Sabon
Venedigs vandmærke
11 pkt. Linotype Granjon
Utrota varenda jävel
11 pkt. Intertype Garamond
Der Mann ohne Eigenschaften